środa

Brat?

Być może to kolejny trop.
21 czerwca 1873 roku w parafii pilickiej odbywa się ślub Walentego Otwinowskiego i Anny Róży Tam
Mapa nazwiska Tam przedstawia się w liczbach:
  1. Racibórz (13)
  2. Ruda Śląska (13)
  3. Giżycko (13)
  4. m. Wrocław (10)
  5. m. Kraków (8)
  6. Bieruń i Lędziny (7)
  7. Bytom (6)
  8. Wejherowo (5)
  9. Zabrze (5)
  10. Tarnowskie Góry (4)
w akcie ślubu napisano: ...Anna Rozina Tam córka Franciszka i Klary z Hermanów.
...urodzona w  Carstwie Pruskim... pracowała w Wierbce
To się ksiądz wysilił !
Gdzie mam szukać w tym carstwie?

Gdy zobaczyłam ten akt miałam wypieki na twarzy - myślałam: "skończyłam szukać Andrzeja" - a jednak nie.
Mam na szczęście dane o Walentym i jego rodzicach. Czy Błażej i Helena z Imielskich mogą być rodzicami Andrzeja?-  ano pewnie mogą. Andrzej urodził się ok 1854 -1857 roku mógł mieć takiego brata.
Walenty w 1873 roku miał wg aktu 29 lat co oczywiście może się jeszcze zmienić :) dopóki nie zdobędę aktu urodzenia. Parafią urodzenia Walentego była Tarnawa a miejscem urodzenia wieś należąca do tej parafii - Czekaj. Ważną rzeczą  prawdopodobnie jest fakt iż był żołnierzem 27 Witebskiego Pułku Piechoty. Może uda się dotrzeć kiedyś do jakichś danych wojskowych tego pułku.
Czy to przypadek czy trop faktycznie?. Otwinowskich w parafii Pilica nie było wielu. Wszyscy w latach 80-tych XIX w. ,którzy tam zamieszkiwali byli moją rodziną.
Gdyby udało się zdobyć trochę informacji o Walentym może udałoby się też odnaleźć Andrzeja.
Anna i Walenty mają 3 dzieci, pierwsze być może też jest Walentego, urodzone w lutym 1872 roku w akcie chrztu widnieje jako córka niezamężnej Anny Tam, w lutym 1873 roku umiera - to Florentyna Marianna. Kolejne dzieci noszą już nazwisko Walentego - Stanisława Marianna urodzona w Dobrej w 1874 roku i Jan Franciszek w 1876 roku.

1 komentarz:

  1. To jest niesamowite.... czytam ten blog z takim zaciekawieniem, jakbym oglądała najlepszy film i z ciekawością czekam na kolejny odcinek!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za miłe słowo